loading...
افزایش فروش اینترنتی
محمد محبوبی بازدید : 70 دوشنبه 20 بهمن 1399 نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

ینفوگرافیک روند جدید داغ بک لینک چیست  در جستجوگرها است و به طور کلی افزودنی عالی به محتوای شما است. در حقیقت ، با توجه به اینکه چه تعداد متخصص سئو استفاده از اینفوگرافیک را تبلیغ می کنند ، تعجب آور است که چگونه تعداد کمی از مردم آنها را در استراتژی های آنلاین خود پیاده سازی می کنند!

 

این احتمالاً به این دلیل است که اکثر مردم فکر می کنند ساخت آن گران است اما لازم نیست. با استفاده از سایت هایی مانند UpWork (که قبلاً Elance-oDesk بود) ، به راحتی می توانید یک طراح گرافیک با تجربه اینفوگرافیک برای نرخ های کاملاً مقرون به صرفه پیدا کنید. و گرچه همیشه یافتن فردی که قبلاً اینفوگرافیک انجام داده باشد بهتر است ، اما به تجربه ما نیازی به این نیست. محتوای متنی مهمتر از طراحی است.

 

اینفوگرافیک ها اطلاعات را به شکلی زیبایی بصری ارائه می دهند که مطمئناً به صورت آنلاین سهام به وجود می آورد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این ایده را در ذهن داشته باشید ، اطلاعات مختصر و مختصری را بنویسید (روش لیستی که دوباره شروع به کار می کند!) و یک طراح را برای زنده کردن آن استخدام کنید. اگر ترجیح می دهید ، حتی می توانید این کار را خودتان با ابزاری مانند Piktochart انجام دهید (به همین دلیل ما توانسته ایم اینفوگرافیک ها را در لیست روش های رایگان خود برای ایجاد بک لینک قرار دهیم).

 

در مرحله بعدی ، می خواهید اینفوگرافیک خود را در رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه در سایتهایی مانند Visual.ly ، DailyInfoGraphic.com و AmazingInfoGraphics.com به اشتراک بگذارید.

 

آخرین (اما مطمئناً کمترین) ، شما باید اینفوگرافیک خود را به عنوان یک پست مهمان به وبلاگ نویسان مستقر در صنعت خود ارائه دهید. هنگامی که به درستی به بازار عرضه می شود ، یک اینفوگرافیک منفی امکان ایجاد بیش از 100 بک لینک را دارد!

 

20. صوتی

راه حل دیگری که برای ساخت بک لینک بسیار نادیده گرفته می شود ، ایجاد فایل های صوتی است. اگرچه تقریباً هر کاری انجام می شود ، اما اگر صوتی مرتبط با صنعت خود انجام دهید بهتر است.

 

یک ایده عالی این است که خود (یا شخص دیگری) را با صدای بلند ارسال پست های خود ضبط کنید و پرونده را در صفحه مربوطه جاسازی کنید. این به این دلیل است که بسیاری از افراد وقتی می توانند آن را بشنوند ، چه به جای یا حتی هنگام خواندن آنها ، اطلاعات را بهتر جذب می کنند.

 

دلیل دیگر این می تواند بازدیدهای صفحه شما را افزایش دهد این است که ، برای کاربران مبتلا به نارساخوانی ، پست طولانی می تواند بسیار دلهره آور باشد ، به ویژه هنگامی که شامل اصطلاحات فنی باشد. بسیاری از آنها از برنامه های کمکی متن به گفتار مانند NaturalReader استفاده می کنند ، اما برخی از این گزینه های نرم افزاری کاربران را ملزم به بارگذاری متن در یک سند می کنند.

 

متن طولانی تر رتبه بالاتری دارد ، اما شما نمی خواهید بازدیدکنندگان بالقوه سایت خود را از دست دهید زیرا آنها مجبورند محتوای شما را در یک سند Microsoft Word کپی کنند و سپس پرونده را در برنامه کمکی خود بارگذاری کنند تا کل مقاله را مرور کنند. اگرچه ارائه گزینه صوتی دقیقاً تبعیض آمیز نیست ، اما خوب است که روندی را برای ایجاد نسخه های صوتی محتوای خود برای کسانی که به آنها نیاز دارند ، شروع کنید. همانطور که احتمالاً حدس می زنید ، این نیز یک روش عالی برای ارائه محتوا با ارزش کیفی است.

 

Vocaroo یک ابزار آنلاین عالی است که می توانید برای ضبط صدا از طریق مرورگر خود از آن استفاده کنید و می توانید فایل را با فرمت mp3 بارگیری کنید تا در سایت خود جاسازی شود. برای کمک به شما در ساخت بک لینک ، می توانید پرونده ها را در سایت های اشتراک صدا بارگذاری کنید.

 

21. صفحات منابع EDU

این یک واقعیت شناخته شده در سئو است که پیوندهای سایت های .edu همیشه تضمین می کنند رتبه شما را افزایش می دهند و باعث ایجاد ترافیک زیادی برای سایت شما می شوند. بسیاری از دارندگان سایت احساس می کنند که به دست آوردن پیوند .edu غیر ممکن است ، اما اینطور نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چیزی را ارائه دهید که دانشگاه ها بخواهند به آن پیوند دهند ، که بسیار آسان تر از تصور اکثر مردم است.

 

یکی از راه های انجام این کار ارائه بورس تحصیلی است. گرچه این یک روش خارق العاده برای به دست آوردن بک لینک .edu است ، اما شامل مقدار قابل توجهی پول می شود - چیزی که لزوماً هنگام شروع کار ندارید.

 

خوشبختانه برای شما ، روش دیگری برای ایجاد پیوندهای .edu به صورت رایگان وجود دارد. اکثر دانشگاه ها صفحه ای برای استفاده دانشجویان و عموم خود دارند. این صفحات پر از لینک به وب سایت هایی است که محتوای مربوط به دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود را برای مراجعه به آنها منتشر می کنند. پیوندها طبقه بندی می شوند و معمولاً بر اساس حروف الفبا مرتب می شوند تا اولویت آشكار به هیچ یك از پیوندها داده نشود.

 

کاری که می خواهید انجام دهید یافتن این صفحات مرجع و یافتن پستی در صفحه خود است که با آنچه قبلاً لیست کرده اند مطابقت داشته باشد. برای معرفی سایت خود از طریق ایمیل با مدیر وب سایت تماس بگیرید و منابع خود را به روشی دوستانه ذکر کنید. پیشنهاد کنید (اما اصرار نکنید) که پست شما می تواند افزودنی ارزشمند به صفحه منابع آنها باشد.

 

آماده ارسال بسیاری از این ایمیل ها باشید و فقط 5-10٪ نتیجه بک لینک داشته باشید ، اما همچنین به یاد داشتلینک سایت ناشناخته نوفالو یا فالو باشد؟

اگر قصد دارید سایتی که نمی‌دانید اعتبار مناسبی دارد یا نه، لینک کنید، بهتر است نوفالو باشد. ممکن است شما در هنگام ایجاد محتوایی از یک سایت استفاده کرده باشید و به دلیل حق‌کپی‌رایت و رعایت اخلاق بخواهید سایت منبع را لینک دهید ولی نمی‌دانید آن سایت نزد گوگل چه اعتباری دارد و آیا لینک آن برای سایت شما مفید خواهد بود یا نخیر، به همین منظور شما می‌توانید از لینک Nofollow استفاده کنید و به گوگل این سایت را معرفی کرده باشید ولی آن را تایید نکرده و به عهده خوده موتور جستجو گوگل قرار دهید. البته بینگ و یاهو هم نیز می‌توانند واکنش نسبتا مشابهی داشته باشند.

 

لینک سایت معتبر نوفالو یا فالو باشد؟

اگر سایت دارای اعتباری ثابت شده هم در بین کاربران و هم در بین موتورهای جستجو است دلیلی بر عدم لینک آن سایت به شکل فالو نیست و شاید از طرفی اعتبار سایت شما را دو چندان کند، در لینک دادن خساست به خرج ندهد. در صورت لزوم لینک دهید ولی به شکل اصولی. به یاد کلیپ بالا باشید.

 

لینک های نظرات سایت نوفالو یا فالو باشد؟

یکی از مواردی که باعث می‌شود اعتبار یک صفحه یا دامنه به شکل کل کم شود لینک سازی بی‌رویه در نظرات است، اکثر کسانی که در حال لینک سازی در قسمت نظرات سایت‌ها هستند، کسب‌وکارهای نوپا با دارای یک سایت بدون اعتبار ثابتی هستند، که بسیاری از آنها در آینده نزدیک کسب‌وکار خود را رها خواهند کرد و ممکن است سایت آنها ریدایرکت یا حذف و خطای ۴۰۴ درج شود که برای سئو سایت شما خوب نیست و همان‌طور که در دوره‌های آموزش Gtmetrix پست رفع خطای Avoid landing page redirects اشاره کردیم بهتر است از لینک دادن به صفحاتی که ریدایرکت می‌شوند اجتناب کنید، چرا که اگر تعداد لینک های خروجی شما بسیار زیاد باشد باعث می‌شود که الگوریتم گوگل پنگوئن سایت شما را به عنوان فروشنده لینک شناسایی کند. در چنین حالتی سایت شما اسپم می‌شود، به همین منظور فیلد url را از قسمت نظرات حذف کنید یا لینک‌های خارجی را نوفالو کنید، هرچند در قالب‌های استاندارد CMS های معروف همانند وردپرس این لینک‌ها در نظرات به شکل نوفالو است.

 

لینک تبلیغات سایتتمان نوفالو یا فالو باشد؟

اگر در قسمت تبلیغات خود به تعداد زیادی لینک خروجی نیاز دارید بهتر است آنها را به صورت nofollow بدهید تا شامل جریمه گوگل نشوید.

 

لینک شبکه های اجتماعی نوفالو یا فالو باشد؟

گاهی افراد تصور می‌کنند که لینک دادن به شبکه های اجتماعی به شکل فالو باعث ایجاد مشکل در اعتبار آن صفحه می‌شود، نه اینطور نیست. لینک دادن به شبکه های اجتماعی نه تنها مشکلی در سئو ندارد بلکه بسیار کار مفیدی هست و چنین کاری از امتیاز صفحه شما کم نخواهد کرد. خسیس نباشیم 🙂

 

برای جلوگیری از لینک سازی سایتهای اسپم چه کنیم؟

جلوگیری از تاثیر سایت‌های اسپم یکی از مهم‌ترین عمل‌هایی هستند که توسط لینک نوفالو صورت می‌گیرد. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم ممکن است در بخش نظرات سایت شما لینک هایی نامناسب و اسپم وجود داشته باشد و یا در قسمتی از متن یا صفحات خود سایتی اسپم لینک کرده باشید که بهتر است در این شرایط از کد نوفالو یا همان لینک Nofollow استفاده کنید تا تاثیر منفی این نوع سایت‌های مخرب را کاهش دهید، چرا که یکی از دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل می‌تواند همین موضوع باشد که سایت شما را دچار مزرعه‌ای از لینک‌های اسپم می‌کند.

 

برای جلوگیری از تکراری شدن محتوا در سایت چه کنیم؟

ممکن است شما قصد داشته باشید محتوایی که دارای دو آدرس است را لینک کنید، در این صورت اگر از کد فالو استفاده کنید محتوای تکراری گوگل برای شما در نظر می‌گیرد به همین منظور بهتر است یکی از لینک‌ها را با استفاده از کد نوفالو درج کرده تا موتور جستجو فقط به دنبال یک لینک برود، محتوای تکراری هم می‌تواند یکی از دلایل پنالتی شدن سایت در گوگل شود.

 

تاثیر لینک نوفالو در سئو

در سوالات بالا کم و بیش درباره اهمیت و تاثیر بک لینک و لینک های نوفالو صحبت کردیم و گفتیم برای جلوگیری از محتوای تکراری، سایت‌های اسپم، سایت‌های ناشناخته، لینک سایت‌های نظرات و تبلیغات می‌توانید مورد استفاده قرار گیرد تا خطر تاثیر منفی در سئو را کاهش دهد. موارد گفته شده در مورد جلوگیری از تاثیرات منفی بود، حال قصد داریم درباره تاثیرات مثبت  بک لینک Nofollow کمی صحبت‌های جالبی داشته باشیم.

بسیاری از مدیران سایت‌ها و فعالان این حوزه بر این باور هستند که فقط لینک های فالو باعث افزایش رتبه در گوگل می‌شود در حالی که این باور اشتباه است و ما قصد داریم این باور اشتباه را به چالش بکشیم،  در این سایت سوال‌های مناسبی برای به اهمیت نشان دادن لینک نوفالو مطرح می‌شود که من هم از این سوال‌ها به بیان دیگر و کمی مفصل‌تر قصد دارم صحبت کنم.

 

صرفا داشتن لینک های فالو خود ممکن است دلیلی بر پنالتی شدن سایت شود. مگر می‌شود از سایت‌های معتبر فقط لینک فالو دریافت کرد؟ مگر می‌شود سایت‌های معتبر لینک‌های فالو فقط به شما و دیگران بدهند؟ بنابراین داشتن لینک نوفالو طبیعی بودن لینک‌ها را نشان می‌دهد. گاهی اوقات بهتر است که چند بک لینک نوفالو (nofollow) به صفحات شما موجود داشته باشد تا گوگل بپذیرد که لینک‌های سایت شما طبیعی هستند. هر چند شما طبیعی نیستید ولی حداقل طبیعی جلوه بدید.

شاید فکر کنید تلاش شما برای تبادل لینک و ایجاد لینک بیلدینگ به شکل نوفالو nofollow نتیجه‌ای به‌همراه نخواهد داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد بخشید. با این وجود فرصت را برای قرار دادن لینک خود در سایتی با کد nofollow با بازدید و محبوبیت مناسب را از دست ندهید. برای مثال ممکن است قرار دادن لینک سایت شما در یک فروم (انجمن) پربازدید و مرتبط با کار شما با لینک nofollow بازدید مناسبی را برای برایتان داشته باشد که ارزش آن کمتر از یک لینک فالو مناسب نیست. آیا می‌توان چنین فرصت‌هایی را به خاطر نوفالو بودن لینک از دست داد؟

دیگر اکثر بک لینک‌ها در قسمت‌های مختلف به شکل نوفالو است، سایت‌ها و انجمن‌هایی از کدهای آماده و یا CMSهای رایگان و معروف استفاده می‌کنند و یا سایت که به شکل اختصاصی نوشته‌شده باشد کدنویسی و طراحی سایت طوری است که خروجی لینک های خارجی نوفالو باشد، حتی بعضی انجمن‌ها از این فراتر گذاشته و فقط اعضا می‌توانند لینک‌های موجود در بطن متن را مشاهده کنند. پس نتیجه می‌گیریم که اکثر لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض نوفالو هستند. حال آیا فکر می‌کنید درحالی‌که بیش از ۷۰ درصد از لینک‌ها نوفالو هستند، گوگل از آن‌ها صرف‌نظر می‌کند؟

نوفالو شدن تدریجی لینک‌ها از ۶ سال پیش سرعت گرفت و با گسترش این نوع لینک‌ها، لینک فالو بسیار کمتر شده است و در حال حاضر گوگل دیگر مجبور است لینک‌های نوفالو را بررسی و تاثیر دهد، چطور می‌خواهد رتبه‌بندی کند درحالی‌که همه در تلاش هستند در سایت‌های خود لینک فالو ندهند، چطور می‌تواند انبوهی از لینک‌ها را نادیده بگیرد و تاثیری نگذارد؟

بسیاری از مدیران سایت‌ها اصلاً نمی‌دانند فرق لینک نوفالو با لینک فالو چیست و صرفاً از CMSهایی استفاده می‌کنند که به شکل پیش‌فرض تمام لینک‌های خروجی را نوفالو می‌کند و اگر مدیر سایت تمایل داشته باشد سایتی مفید یا سایتی اسپم را لینک دهد به شکل ناخوداگاه هر دو دارای ارزش یکسان از این سایت دریافت می‌کنند و به شکل نوفالو لینک می‌شوند. آیا این را گوگل نمی‌داند؟

بسیاری از افراد هم به‌خوبی تفاوت لینک فالو با نوفالو را می‌دانند ولی با توجه به سیاست‌های خود و دلایل لازمه، تمایلی به لینک کردن هیچ سایتی به شکل فالو ندارند و شاید اصلاً دلشان به سایت‌های دیگر نمی‌سوزد و در تفکرات خود می‌گویند چرا باید باعث افزایش اعتبار یک سایت دیگر شوم؟بک لینک چیست؟

هر لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده میشود بک لینک نام دارد. 

این را به یاد داشته باشید که سئو کردن یک سایت جنبه های مختلفی دارد که بک لینک گیری یکی از این موارد است که اگر به درستی انجام شود میتواند جایگاه سایت را ارتقاء دهد. 

شما میتوانید هم خودتان به صورتی دستی بک لینک گیری کنید و هم میتوانید تعدادی بک لینک خریداری کنید. اما توصیه ما به شما این است که هیچ گاه بک لینک نخرید. در ادامه به سئو چیست  توضیح چرایی آن میپردازیم. 

در واقع با بک لینک گیری براساس اعتبار سایت مبدا، سایت مقصد اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین معتبر بودن سایت مقصد در افزایش رتبه سایت مبدا مؤثر است. 

اگر در میان صفحات داخلی یک سایت لینک دهی انجام شود، در واقع لینک سازی داخلی انجام داده اید. اگر به سایت های دیگر لینک دهید یعنی بک لینک خارجی گرفته اید.

در کل بک لینک ها به 2 نوع اصلی تقسیم میگردند که تفاوت اصلی آن ها در چگونگی انتقال ارزش صفحه است:

1.بک لینک فالو (FOLLOW) 

2.بک لینک نو فالو (NOFOLLOW)

تفاوت این دو بک لینک در کد اچ تی ام ال آنها است . 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 696
  • بازدید کلی : 1,783